|  | 

خرید وی پی ان کریو

تفاوت بین VLAN, VPN MPLS, و MPLS-VPN چیست؟

img-responsive

این ابزارهای شبکه به طور شباهتهایی دارند، بنابراین این سوال مطرح می شود. اما هر کدام از آنها برای رفع مشکلات مختلف ایجاده شده اند که منجر به تفاوت در ویژگی ها و مزایا  و معایب شده است.

خرید VPN و بررسی تفاوت بین ابزارهای شبکه

diffrence-vpn-vlan

یک LAN مجازی (VLAN) زمانی مفید است که شما بخواهید تا جریان های مجزا از ترافیک Ethernet را به طرق دیگر بدون راه اندازی کابل های جدا اداره کنید. یک مثال آشنا ممکن است به اشتراک گذاری یک jack دفتر بین یک کامپیوتر و تلفن IP باشد. تمیز دادن ترافیک از تجهیزات کارت پرداخت ممکن است جدا باشد. برای ایجاد این تمایز، استاندارد IEEE 802.1Q اضافه یک فیلد اضافی به هر فریم Ethernet را تعیین کرده است، از جمله یک شناسه 12 بیتی VLAN، به بیش از 4000 شبکه محلی مجزا اجازه می دهد. سوییچ های Ethernet بعد از آن می تواند این شناسه ها را برای اداره ترافیک متفاوت (برای مثال بلاک کردن، اجازه دادن یا اولویت بندی) استفاده کند.

خرید VPN و خرید کریو و راه اندازی یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) زمانی مفید است که شما بخواهید یک اتصال امن بین مشتری و شبکه خصوصی بر روی یک اینترنت عمومی ایجاد کنید. برای مثال خرید VPN می تواند لپ تاپ شما را به شبکه شرکت متصل کند یا می تواند دو دفتر یک شرکت را به هم متصل کند. هر بسته IP از طریق اتصال VPN (که اغلب تونل نامیده می شود) ارسال می شود که درون بسته IP دیگر رمزگذاری شده و کپسوله شده است. این رمزگذاری آن را بسیار امن تر از یک فریم VLAN معمولی می کند و مسیر دهی IP آن را انعطاف پذیرتر می کند تا درون شبکه ها استفاده بشود، اما همه این پروسه ها زمان بر است که سرعت ترافیک داخلی را کند می کند.

(Multiprotocol Label Switching (MPLS برای هدایت یا “سوئیچ” ترافیک در ارائه دهنده سرویس با استفاده از تگ ها یا برچسب ها مفید است تا مسیریابی را تنها با آدرس های IP را تقویت کنند. ( در تئوری MPLS می تواند برای انواع بسیاری از ترافیک استفاده شود از این رور “مولتی پروتکل است” هر چند در عمل اکثریت IP است.) یک نرم افزار کلیدی برای MPLS سوییچ کردن ترافیک برای شرکت های بزرگ در ارائه دهنده سرویس است، جایی که برچسب ها ترافیک را متمایز از دیگر شرکت ها نگه می دارند. این قابل مقایسه با تونل های رمزگذاری شرح داده شده در بالا است و در نتیجه اشاره به MPLS VPN دارد. این همچنین قابل مقایسه با خطهای اجاره ای سنتی ایت که اغلب جایگزین می شوند. از آنجائیکه MPLS VPN نیاز به ارائه دهنده سرویس برای راه اندازی برچسب ها در شبکه خود دارند، هزینه اضافی برای آن در کنار دیگر سرویس ها مانند مدیریت CPE در هر دفتر دارند. در مقابل، تونل های رمزگذاری شده VPN می توانند توسط شرکت بدن هیچ کمکی از ارائه دهنده سرویس ایجاد شوند، که این هزینه ها را کاهش می دهد. تنها کافی است اشتراک آن را از سایت های تعیین شده مانند parsvpn.online بدست آورید، به علاوه امکان خرید VPN و خرید کریو نیز در نظر گرفته شده است.

مواردی وجود دارد که این ابزارها همپوشانی دارند و حرفه ای ها می توانند از آنها بهترین انتخاب را داشته باشند. گاهی لازم است همه آنها را داشته باشیم و گاهی دیگر نیاز به تنها یک ابزار حس می شود.

خرید VPN و خرید کریو در parsvpn.online

%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%a8%db%8c%d9%86-vlan-vpn-mpls-%d9%88-mpls-vpn-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f

ABOUT THE AUTHOR

POST YOUR COMMENTS

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Name *

Email *

Website